Loomancoaching
Gepubliceerd: Thursday 06 February 2014 hits: 14383

De 25 procent snelst groeiende bedrijven behaalde zo'n 50 procent meer omzetgroei dan hun collega's. Die snelle groeiers investeerden veel meer in sociale innovatie".


Steeds meer bedrijven in de handel, logistiek en industrie willen niet meer volgens de traditionele 'organisatiehark' werken. Zij zetten daarmee in op sociale innovatie en zien hiermee hun resultaten toenemen.
Dat blijkt uit onderzoek onder bijna 500 werkgevers. Bijna de helft van de onderzochte bedrijven past sociale innovatie al in meer of mindere mate toe. Zij kiezen voor minder hiërarchie op de werkvloer, laten medewerkers flexibeler werken en zetten in op co-creatie en collectieve intelligentie met andere bedrijven. Niet zonder succes.

"Meer dan 50 % vindt dat de arbeidsproductiviteit daarmee is verbeterd. Ook neemt de kwaliteit van producten en diensten substantieel toe", aldus Aad van der Werf, Manager Market Intelligence bij Tempo-Team. "30 % van hen geeft aan dat ook het serviceniveau en daarmee de klanttevredenheid is toegenomen. Sociale innovatie is als extra zuurstof, organisaties presteren er beter door."